Hudba do škol – to je nový projekt České filharmonie a Nadace AGROFERT

13. 12. 2016

S Českou filharmonií začne Nadace AGROFERT spolupracovat na rozvoji hudební výchovy na základních, středních i základních uměleckých školách napříč celou Českou republikou. Smyslem spolupráce je přivést děti k lásce k hudbě a inspirovat je uměním filharmoniků.

„Projekt je velkoryse koncipovaný a naše nadace ho podpoří především finančně. Učitelé hudební výchovy na základních školách jsou pro děti často prvním průvodcem světem hudby. Když u dětí vzbudí zájem, dají jim do života mnohem více než jen pár hodin příjemného poslechu. Probouzí v dětech cit pro krásu a estetické prožívání, což může být třeba pro děti z nepodnětného prostředí skutečně významné. Věřím, že náš společný projekt pomůže učitelům hudební výchovy přitáhnout ke klasické hudbě co nejvíce dětí,“ říká Zuzana Tornikidis, ředitelka Nadace AGROFERT. Cílem projektu Hudba do škol je vytvořit kvalitní učební materiál, který pomůže učitelům ve školách dlouhodobě a systematicky rozvíjet hudebnost i vztah k hudbě mezi žáky. Pomocí projektu by se z hudební výchovy měl stát respektovaný předmět, který je důležitou součástí estetického i osobnostního rozvoje mladé generace.
V letech 2016 až 2020 vzniknou učební materiály pro hudební výchovu. Půjde o tematické audiovizuální materiály, pracovní listy pro žáky, ale i o metodické podklady pro pedagogy. Do projektu se zapojí i samotní filharmonici, kteří žákům přiblíží práci s jednotlivými nástroji symfonického orchestru. Pomocí přímé interakce chtějí děti motivovat k aktivnímu muzicírování. Filharmonici budou za dětmi cestovat po regionech České republiky a budou s nimi spolupracovat přímo ve výuce. Nedílnou součástí projektu se stane též audiovizuální sbírka symfonických děl. Hudba do škol bude po 4 roky čerpat též z řady workshopových a sociálních aktivit České filharmonie.

Celý projekt Hudba do škol vzniká v úzké spolupráci s učiteli. První výukové materiály školy získají na počátku školního roku 2017/2018. Vytvořené materiály budou k dispozici též online.
Mediálním partnerem projektu je skupina MAFRA.

O Nadaci AGROFERT – Pomáhat srdcem
V koncernu AGROFERT platí, že jsou podniky nejenom významnými ekonomickými subjekty a zaměstnavateli v regionech České republiky, ale že mají také velkou odpovědnost vůči svému okolí. Proto v roce 2011 vznikla Nadace AGROFERT, která sjednotila strategii charitativních činností. Společnosti koncernu AGROFERT ji od data jejího založení podpořily dary v souhrnné výši přes 260 miliónů korun. Tyto prostředky slouží k realizaci řady projektů. Sportovními centry pro děti počínaje a Fondem pro rodiče samoživitele konče. Nadace přispívá nejenom neziskovým organizacím na rozvoj jejich aktivit či na zlepšení jejich materiálně-technického vybavení a podmínek činnosti, ale věnuje se i žádostem individuálních žadatelů. Více informací na www.nadace-agrofert.cz.