AGROFERT na akademii personalistiky

5. 4. 2016

Nese název Akademie personalistiky a již třetím rokem využívá k dalšímu vzdělávání personalistů sdílení zkušeností úspěšných firem, jakými jsou například ČEZ nebo Škoda. Letos v únoru si diplomy o úspěšném absolvování kurzu odneslo prvních pět personalistů z koncernu Agrofert a do přednášek o personální problematice se zapojili čtyři personální ředitelé Agrofertu.

Studijní program Akademie personalistiky je v České republice jediný svého druhu. Zájemci o komplexní studijní program personalistiky by totiž vhodnou školu v současné nabídce vysokých a vyšších odborných škol hledali marně. Například vysoké školy nabízí na svých fakultách studium personalistiky jen jako doplňkové studium. Nový program je výjimečný také v tom, že na straně školitelů se během kurzu vystřídá řada odborníků z úspěšných firem, kteří studenty seznamují se svými praktickými zkušenostmi a projekty v jednotlivých oblastech personalistiky.

Koncern ČEZ se například podělil o své zkušenosti v oblasti posilování zaměstnanecké značky a představil svou komunikační kampaň směrem k žákům a studentům, jejíž součástí jsou i speciální webové stránky pro žáky a studenty včetně interaktivní audiovizuální prezentace firmy. Společnost Škoda představila své know-how z oblasti mezinárodního managementu lidských zdrojů a vysvětlila, proč je v jejich firmě mezinárodní mobilita zaměstnanců běžnou praxí. Za Agrofert vystoupil v Akademii personalistiky například personální ředitel Agrofertu Daniel Rubeš, který posluchače seznámil s problematikou strategického HR plánování a odměňování nebo personální ředitel Penamu, Karel Pánek, který se věnoval náboru zaměstnanců.

Vzdělávací program je dvousemestrální. Za tuto dobu nabídne účastníkům zhruba každý měsíc jedno personální téma, které je prezentováno z různých úhlů pohledu. Ucelený vzdělávací blok začíná vysvětlením teorie a příslušné legislativy, poté následují přednášky zástupců firem, kteří téma obohacují o konkrétní zkušenosti a nechybí ani pohled psychologa. Absolventi kurzu zakončují Akademii personalistiky vypracováním a prezentací 30-stránkové závěrečné práce na jedno z prezentovaných témat„ Závěrečná práce je jakousi obdobou bakalářské práce a jako téma jsem si vybrala problematiku compliance“, prozrazuje jedna z prvních absolventek kurzu Kateřina Legerská. Všechny personalistky koncernu Agrofert, které první ročník kurzu absolvovaly, shodně odpovídají, že jeho největším přínosem byla možnost poznat, jak personalistika funguje v jiných firmách.  „Byla to skvělá příležitost, jak si prohloubit naše teoretické znalosti a zároveň poznat, jak se k jednotlivým personálním tématům přistupuje v jiných firmách, což nás hodně posunulo“, shrnuje hlavní přínos kurzu Libuše Tomanová z Lovochemie a její kolegyně Vendula Sedláková z Preolu dodává, že kurz jí přinesl řadu inspirací, které mohla ihned uplatnit v praxi.

O aktuálně probíhajícím kurzu Akademie personalistiky se více dozvíte na www. http://akademie.inper.cz/.