[bookmark: _GoBack]Andrej Babiš podává trestní oznámení za pomluvu na redaktora časopisu Reflex Petra Holce
Podnikatel Andrej Babiš podává trestní oznámení za pomluvu na redaktora týdeníku Reflex Petra Holce. Důvodem je Holcův výrok v článku Čas falešných mesiášů, který byl uveřejněn na stranách 26 až 31 v čísle 24 v roce 2013 (vyšlo 13. června 2013). Předmětem trestního oznámení jsou následující věty:
 
„(…) Babiš maximalizoval zisk a Lidový dům na něj schraňoval kompromitující informace, včetně těch od policistů či BIS, jak už to v politice chodí. V jedné z nich se píše i o dvaadvacetimilionové provizi, již měl Babiš vyplatit Grossovi za první a nakonec neúspěšnou privatizaci Unipetrolu.“
 
„Nikdy jsem žádný úplatek nikomu nedal, ani panu Grossovi, ani nikomu jinému. Toto lživé tvrzení se mě velmi dotýká, proto podávám trestní oznámení za pomluvu. Také by mě zajímalo, kde pan Holec přišel k údajným písemným informacím od policie či Bezpečnostní informační služby,“ uvedl ke svému trestnímu oznámení Andrej Babiš.
 
Jde v krátké době již o druhý spor Andreje Babiše s vydavatelstvím Ringier Axel Springer. Městský soud v Praze začal projednávat jeho žalobu podanou kvůli sérii hanlivých článků v deníku Blesk z dubna 2012. Tehdy se v tomto deníku objevilo celkem 15 nepravdivých tvrzení, například „Babiš odírá lidi“, „Babiš dostává od státu 10 milionů korun denně“, „Babiš je viník dražšího česneku, nebo třeba brambor“ či „Milovník zvířat Babiš: Nabízí pochoutku z týraných hus…!“ (na farmě Čapí hnízdo) a další. Soud byl odročen na začátek července. 

