Jeden den s Petrou Vychodilovou, personalistkou společnosti Agrofert

AGROFERT JE SKVĚLÁ ZNAČKA, O KTERÉ CHCEME DÁT VĚDĚT

Personalista je pro uchazeče o práci vstupní branou do společnosti. Jeho úsudek je při výběru kandidátů stěžejní, a proto musí být dobrým psychologem, pozorovatelem a mít výborné komunikační dovednosti. „Hledání nových kolegů bývá náročné především u vysoce odborných profesí, v těchto případech je to pomyslné hledání jehly v kupce sena,“ zdůrazňuje Petra Vychodilová, personalistka Agrofertu.

Její práce ovšem nezahrnuje jen personalistiku na pražské centrále Agrofertu. Jako gestor personalistiky celého koncernu Agrofert spravuje databáze všech zájemců o práci, řeší citlivá výběrová řízení pro celý koncern, jedná se vzdělávacími institucemi a zajišťuje komunikaci s různými pracovními portály. K problematice hledání nových kolegů mladá personalistka říká: „Ať už vybíráte chemika, účetní, nebo právníka, musíte vědět, na co se ho máte zeptat, a měli byste také dokázat odhalit, jestli je uchazeč skutečně takový, jakým se prezentuje.“ Podotýká, že dnešní zájemci o práci jsou na pohovory velmi dobře teoreticky připravení a odhalit, jaké jsou jejich skutečné znalosti a dovednosti a zda jsou na danou pozici vhodnými kandidáty, není vůbec jednoduché. K práci personalisty patří také aktivní vyhledávání nových a kvalitních kolegů. Jednou z cest jsou veletrhy pracovních příležitostí a právě na jedné z nejvýznamnějších akcí tohoto druhu, veletrhu Professia days v pražských Letňanech, jsme mohli personální specialistku Agrofertu, Petru Vychodilovou, pozorovat „v akci“. Dopoledne bylo živo a Petra před stánkem Agrofertu, nedaleko místa, kde „lovila“ nové posily mladoboleslavská Škoda Auto nebo Česká Spořitelna, vysvětlovala jedné z návštěvnic, jaké pracovní pozice se aktuálně hledají, ale i jak se v obrovském koncernu při hledání zaměstnání orientovat. Na veletrhu prezentoval Agrofert celý koncern, ve kterém řada společností momentálně prochází generační obměnou. „Musíme dávat vědět, že lidi potřebujeme. Aktuálně nabízíme napříč celou republikou zhruba 200 pozic. Na řadu z nich potřebujeme odborně vzdělané lidi, jako například zootechniky, mechaniky, ale i obchodní asistenty a tak dále,“ popsala pracovní den půvabná personalistka. 

8.00
V den veletrhu začíná práce trochu netypicky. Nutné je připravit „personální“ stánek spracovními nabídkami, letáky, občerstvení a také soutěž, aby se lidé u stánku při čekání nenudili.

 

 

 

 

 

9.00
První zájemci o práci v Agrofertu se formou interaktivní hry seznamují s jednotlivými odděleními koncernu. Kdo došel až nakonec, dostává cenu.

 

 

 

 

 

 

9.30 – 11.00
Zájemců o práci je hodně. Někteří sbírají jen informace o potenciálním zaměstnavateli, jiní absolvují i delší pohovor.

 

 

 

 

 

 

Dorazili i kolegové z dceřiných společností Agrotec a Penam.

 

 

 

 

 

 

 

12.00 - 14.00
Rady, informace, kontakty je nutné poskytovat stále dokola.

 

 

 

 

 

 

 

15.00 - 16.30
Po návratu na centrálu čeká Petru méně „záživná“ administrativní práce. Jedná se o stovky životopisů, které je nutné zaevidovat do databáze, vybrat zajímavé zájemce o zaměstnání a distribuovat jejich kontakty kolegům v koncernu.